Blog and ping

Videóink

Ízelítő 2021-es kirándulásainkból Klastrompusztára, Zebegénybe. Köszönjük Attila!

2020-as nagy túránk Karintiába vezetett a Nockberge izgalmas, semmihez sem hasonlító, gömb alakú hegyeihez. Az alábbi kis összeállítás talán visszaad valamit a remek hangulatból.

2017 szeptemberében a Balaton-felvidéken jártunk, méghozzá a Kál-medencében, Szentbékkálla környékén és Dörgicse környékén, egy napot pedig Balatonfüred fölött, a Koloska-völgyben gyalogoltunk. Olyannyira magával ragadott minket a táj, hogy idén újra visszamegyünk tanúhegyeket nézni.

2017 augusztusában az eddigi talán legeslegszebb túrájára került sor, lenyűgöző hegyek között, csodálatos időben. A Dolomitok szívében járt a csapat, Cortina d’Ampezzótól egy kőhajintásnyira. A képek magukért beszélnek!

2017 júniusában Ausztriába mentünk, mégpedig az ottani Dunakanyarba, a szépséges Wachau-ba. Rendkívül meleg volt, igazi kánikulát fogtunk ki. Három napig jártuk a vidéket, gyönyörű helyen laktunk, számos csodát láttunk. Nagy élménynek bizonyult!

2017 első túrája Dél-Zalába vezetett, Lispeszentadorjánban a Rejtek volt az otthonunk, innen csillagtúráztunk a környéken és a Muravidéken. Nordic walking botot ezúttal ritkán láthatunk a videón, annál több borospoharat, finom falatokat, napsütést és vidámságot.

2016 szeptemberében a Bükk lábánál, az ún. Bükkalja kistájon barangoltunk, keresztül kasul szelve a völgyeket, dombokat. Számos kaptárkövet másztunk meg, barlanglakásokat látogattunk. Igazi 50felettfitten.hu program volt!

2016-os nagy túránkra Csehországba indultunk. Fő célunk az Óriás-hegység felfedezése volt, itt túráztunk három napot, valamint bejártuk Adrspach sziklaparadicsomát. Litomysl, Kutna Hora, Telc a kisebb városokból adott remek ízelítőt, de jutott két teljes napunk Prágára is.

2016 júniusában Alsó-Ausztriában jártunk, meghódítottuk az ún. Bécsi-Alpok két emblematikus hegyét, a Schneeberg és a Schneealpen csúcsait. Jártunk a Myrafälle vízesésnél, a Steinwandklamm izgalmas létráin és a Wechsel-hegyégben. 4 nap leforgása alatt igen sok élményben volt részünk és csak egyszer áztunk el. Ahhoz, hogy lásd, milyen reakciókat is okozott egy kis osztrák zápor, ki kell várd a videó végét!

2016 első túrája a Bakonyba vezetett, a medvehagymák birodalmába. Olyanok is harsányan nevettek a videón, akik nem voltak velünk, ritka jó kedvű csapat indult útnak. Bár meglehetősen hűvös volt, mi rendíthetetlenül szeltük át a patakokat, mászkáltunk a sziklákon, és minden körülmények között jól éreztük magunkat. A Bakony visszavár minket, csodaszép vidék.

2015 szeptemberében eddigi legvizesebb túránkon jártunk. A Medves és a nedves mostantól nálunk szinonimák. A szakadó eső ellenére jól éreztük magunkat, nordic walkingoztunk is, kulturálódtunk, és örömmel tapasztaltuk, hogy az erdőn túl is jól érezzük magunkat együtt. Azért a Medvesbe még visszamegyünk, hogy más arcával is megismerkedjünk.

2015 és egyben történetünk legkomolyabb nordic walkingos kirándulása Dél-Tirolba vezetett. Nagy létszámú csapatunk egy hetet töltött az Olaszországhoz tartozó alpesi csodaparadicsomban. Jártunk a 2000 méter magasan fekvő Pfossental völgyében, a festői Martelltalban, a 3200 magas Grawandon, amelynek közelében találták meg Ötzit. Megismerkedtünk Meránnal és Bolzanóval, a terület két emblematikus városával, preromán templomokban gyönyörködtünk és átruccantunk a svájci Müstair apátságába is.

Aggtelek környékén 2015. Pünkösdjén jártunk. Néhány gyönyörű kiránduláson túl számos érdekességet is felfedeztünk: a Rákóczi-barlang mélykék tavát, Tornaszentandrás ikertornyos templomát, Bódvalenke tarka falfestményeit, a világ legnagyobb könyvét, Jósvafő és Aggtelek karsztvidékét, Derenk elhagyott faluját és a Szádelői-szurdok és -fennsík meseszép vidékét. Gazdag túránk volt, talán elmondhatjuk, hogy megismertük az ország eme méltatlanul kevéssé reklámozott szegletét.

Selmecbánya nem tipikus nordic walking terep, de mi azzá változtattuk. Túráztunk a Selmeci-hegységben és feltérképeztük a város majd minden szegletetét. Semmihez sem hasonlítható táj, a valahai aranykor izgalmas építészeti emlékei, lágy vonalak, őszi színek. Önfeledt hangulatú, napsütötte, boldog hétvégénk volt.

A Zemplénbe vezetett 2014 szeptemberében az utunk, gyönyörű, nyárias hétvégén. Telkibányán volt a főhadiszállásunk, ide tértünk vissza megpihenni nagyobb túráink után. A hegység északi részét jártuk be, vadregényes tájakat, pompás erdőket. 3 várat is felkerestünk, Regéc, Boldogkőváralja és Füzér falai közé is felkapaszkodtunk, s más-más perspektívából tekintettünk le a Zemplén vonulataira. Jártunk a Nagy-Milicen, sőt a szlovák oldalra is átmerészkedtünk. Az ország egyik legszebb vidéke ez.

Szlovéniában 2014. július elején jártunk. A Júliai-Alpok szívében, a Bohinji-tó mellett laktunk, emlékezetes 6 napot töltöttünk el itt népes csapatunkkal. Két nagy túránk a magas hegyekbe vezetett, megmásztuk a Vogelt, amelyet a legtöbben síelésekről ismernek, illetve a Pokljuka-fennsíkról kiindulva meghódítottuk a Debela Pec 2015 méter magas csúcsát. Igazi alpesi tájakon jártunk, magas fenyvesek, törpefenyők és sziklakerti növények között egyaránt, s önfeledten hógolyóztunk a Triglav árnyékában. Maradt azért időnk kisvárosokra, sőt Ljubljanára is, sikerült kicsit megérezni, megtapasztalni Szlovéniát, a sokak számára ismeretlen szomszédot, ahová reméljük, még sokszor visszatérünk.

A Mecsekben 2014 májusának legelején, egy négynapos hosszú hétvégén jártunk. Ügyesen kicseleztük az időjárás viszontagságait, és alapos betekintést kaptunk a gyönyörű mecseki tájból és Pécs szépségeiből. Bebarangoltuk Óbánya-Kisújbánya csodás erdejeit, megkóstoltuk a helyi kulináris különlegességeket. Túráztunk Orfű és Abaliget környékén, megnéztük a legszebb templomokat, felmásztunk a legizgalmasabb kilátókba. Pécsett a Zsolnay-negyed és az időszakos Leonardo-kiállítás jelentette a legnagyobb élményt.

Az Őrségről szóló film 2013 tavaszi nordic walking túránk alatt készült. Virágban pompázó rododendronok mellett, sok szépet láttunk az itt töltött négy nap alatt, szívünkben azonban leginkább talán a különlegesen lágy, zöld dombvidék maradt meg, amelyeket nordic walking botjainkkal jártunk be, meg-megállva, rácsodálkozva az országban egyedül itt található sárgaliliomos, gyapjúsásos láprétek, mocsárrétek, aranyzabos hegyi rétek kavalkádjára. A virágeldorádó bódító pompája mellett az emberalkotta látnivalók is mélyen bevájták magukat szívünkbe, gondoljunk csak a nagytótlaki román stílusú Szent Miklós-rotundára, a Zala Szinfónikus Zenekar parádés koncertjére vagy a fazekasmester ízes beszédére.

2012 októberében jártunk a Mátrában, egy kétnapos nordic walking túra formájában. Rengeteg gomba várt minket, nagy meglepetést okozott, hiszen már két éve alig láttunk gyűjthető mennyiséget. Nem is voltunk felkészülve, látszanak a filmen az ideiglenes gombagyűjtő tákolmányok. Amúgy is nehéz egyszerre nordic walkingozni és gombászni. Este remek vacsorát főztünk a zsákmányból túratársunk által átengedett konyhában. Mindkét nap gyönyörű túrákat tettünk ismert és kevésbé népszerű útvonalon.

Egy csontritkulásról szóló film részeként forgattak az egyik csütörtök reggeli edzésen. Kicsit megszeppent volt a csapat, de nagyon bátran szerepelt mindenki 🙂

Legelső és egyben legtöbbet nézett videónk egy kedves, családias edzésről.